Argentinie (maar dan uitgebreid) - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Argentinie (maar dan uitgebreid) - Reisverslag uit Curitiba, Brazilië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Argentinie (maar dan uitgebreid)

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

28 Januari 2008 | Brazilië, Curitiba

Jahoor, daar ben ik weer! Dit keer zonder haast, dus dit keer zal ik het uitgebreide Argentinie-verhaal uit de doeken doen.
Terug in de tijd... na de geweldige watervallen van Iguazu zijn we doorgereisd naar een gehucht een paar honderd kilometer verderop, San Ignacio. Toen we de bus uitstapten zagen we niets dan verlaten straten, maar gelukkig, er was wel een tourist office (of iets wat daarvoor door moest gaan; een oud vrouwtje achter een klein vierkant raampje, wat eigenlijk meer diende als winkel) waar we de weg naar het dichtstbijzijnde hostel konden vragen. Een paar minuten lopen door het spookdorpje later vinden we een hotel, met zwembad, ideaal! ´s Avonds gaan we naar een licht- en geluidshow bij de Jesuietenruines (het enige interessante wat er in dit dorp te beleven is), die ontzettend kitscherig is en met een onverstaanbare gids, handig!
De volgende dag dus maar doorgereisd naar Corrientes, waar we ´s avonds op een groots muziekfestival belandden, tussen duizenden uitzinnige Argentijnen. We raakten aan de praat met wat locals, dronken wijn, bier en nog meer wijn en de volgende dag zijn we met dezelfde locals op pad gegaan, superleuk! Er bleken ook 2 muziekanten tussen te zitten, dus na een superlekkere lunch werden we getrakteerd op een priveconcert, aaahh! Daarna naar een strandje aan de rivier gegaan, waar we voor het eerst kennismaakten met de nationale drank hier: mate. Heerlijk! Een soort van theekruiden gemengd met appelsap (tenminste, dat is voor de watjes, want echte mate dient met warm water gedronken te worden en is ontzettend bitter) die met een speciaal rietje wordt gedronken. Echt iedereen is er hier verslaafd aan! (Ook ik heb de matekruiden met bijpassend rietje en bekertje al aangeschafd ;))
Na Corrientes zijn we naar Rosario gegaan, de geboorteplaats van Che en volgens velen het mooiste plaatsje van Argentinie. We zaten hier in een superschattig hostel met een superschattige eigenaar die echt een enorme fan was van Eef en haar gitaarkunsten. Tot in den treuren moest Jewel´s You were meant for me worden herhaald, totdat hij uiteindelijk na de zoveelste vertolking opsprong en uitriep: I LOVE YOU! Jaja, botte vrienden maken we hier ;)
Ennn.. na Rosario eindelijk tijd voor Buenos Aires!! Echt een geweldige stad! We zijn naar tangoshows geweest (wauw!), hebben de lekkerste steaks gegeten en hebben kennis gemaakt met het nachtleven hier (salsaaaa!!), superleuk!
Ondertussen zitten we alweer in Brazilie (na een kort bezoekje aan Uruguay, waar niet zoveel boeiende dingen over te vertellen zijn, behalve dan dat we daar toen we in een restaurant een mixed grill bestelden darmen en nieren voorgeschoteld kregen, ehh..), waar het nu 15 graden is!! Lange mouwen en een vest, zo raar! Morgen gaan we met een treintje een (volgens de Lonely Planet..) geweldige reis maken naar de kust, en vanaf daar naar een prachtig eiland om een beetje uit te rusten (en ons mentaal voor te bereiden op het caranval natuurlijk), zin in!!
Beijos!

• 28 Januari 2008 - 14:42

Es:

Diverte-te!!

Beijinho!

• 30 Januari 2008 - 09:06

Roos:

Klinkt goeeehooeed :D
    Ik weet niet wat leuker is: Carnaval in Brazilie (Yf) of Carnaval in Het Zuiden Des Lands (Roos). ;)
    Kus!!
    Roos