Oud en Nieuw aan de Copa- Copacabaaaaanaa!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Oud en Nieuw aan de Copa- Copacabaaaaanaa!! - Reisverslag uit Rio de Janeiro, Brazilië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Oud en Nieuw aan de Copa- Copacabaaaaanaa!!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

01 Januari 2008 | Brazilië, Rio de Janeiro

Hola!!
Allereerst natuurlijk een feliz ano novo iedereen!!
We hebben gister echt de geweldigste oud en nieuw ever gevierd aan het strand van, jawel, Rio de Janeiro!! 's Avonds zou er in het hostel een feestmaal georganiseerd worden waarbij iedereen iets zou maken, maar uiteindelijk bleken wij (Eef, ik en Laura, ons kamergenootje) de enigen die iets gemaakt hadden. De Argentijnen bleken het niet nodig te vinden hun gekookte eten te delen met de rest. Maargoed, we zijn rond tien uur met een groepje naar het strand gelopen, wat echt heel mooi was aangezien iedereen in het wit gekleed was. Met de drukte viel het echt ontzettend mee! We hadden een supergoed plekje op het strand gevonden en daar onder het genot van een drankje en een braziliaans muziekje op de achtergrond gewacht tot 0.00 uur... Net toen iedereen rond 0.00 een beetje onrustig begon te worden (op mijn horloge is het al nieuwjaar hoor?!) begon het vuurwerkspektakel. Boven de zee is echt voor duizenden euros aan pijlen afgeschoten, zoooo mooi! Ik heb 20 minuten lang met open mond naar de lucht staan staren, en kon alleen maar 'waaauuuuww' uitbrengen :) Het was gewoon onbeschrijflijk geweldig.. dus ik zal er niet verder over schrijven, dit MOET je gewoon zelf meemaken! Na de vuurwerkshow was het natuurlijk tijd voor een feestje op het strand!! Iedereen was vrolijk, wildvreemden omhelsden ons om ons een 'feliz ano novo' te wensen.. en later hebben we een priveles in sambadansen gehad van 4 braziliaanse meiden, zo grappig! Heb me ook geen moment onveilig gevoeld, de mensen zijn hier echt alleen maar ontzettend lief en behulpzaam. Een zeer geslaagde oud en nieuw dus!! Ga voor foto's naar www.flickr.com/photos/eefinbrazil

Verder vermaken we ons hier in Rio met het drinken van verse fruitsapjes, over de boulevard wandelen, leuke wijken bezoeken, lekker eten.. goed voor het ultieme vakantiegevoel dus :D
Voordat we in Rio kwamen hebben we in Sao Paulo 2 nachten bij de nicht van de vrouw van een collega van Eefs vader geslapen (volgen jullie het nog??;)) die overigens zelf niet eens thuis was. Haar maid, Cuca, ving ons op. Ze sprak geen woord Engels, dus alle communicatie ging in gebrekkig Portugees en Spaans, wat niet meeviel! Vooral niet omdat Cuca, als we iets weer eens niet snapten, hetzelfde gewoon herhaalde, maar dan iets harder. Heel handig. We hadden echt een princessenleven daar; Cuca kookte voor ons, we hadden een kamer met eigen badkamer, een balkon met uizicht over de hele stad (en die is grooooot!!), en we beschikten zelfs over een zwembad!! De 2e dag zijn we opgehaald door familie van Cuca voor een heuse stadstour. Met de auto een beetje rondgereden en later 'downtown' een wandeling gemaakt.. Ik kan niet zeggen dat Sao Paulo echt mooi is.. het is vooral heel groot, en de gebouwen zijn vaak lelijk. Ook veel armoede hier. 's Avonds wat gegeten met Pedro en Vera (onze gidsen) en Tiago (hun zoon) met zijn vriendin Lia. Het was echt heel gezellig, ze zijn allemaal zo gastvrij en aardig! Na het eten zijn we met ze naar een lichtshow geweest met kerstliedjes (1 dag na kerst..:S), om de avond met Tiago en Lia af te sluiten in een barretje.. met caipirinhas! Niet dat ze heel lekker waren.. vooral heel sterk eigenlijk. Maarja, we hebben nog 5 weken om de perfecte caipirinha te vinden, whoehoee!!

Beijo!!

Ik ben bijna jaloers ;)
    Doe je voorzichtig?!

Kus!
    Roos

PS: we moeten spoedig een date-datum prikken tussen jouw terugkomst en mijn vertrek!!

• 01 Januari 2008 - 16:58

Tjarda:

IBONNNNNN!!!!

Jeetje wijffie wat een verhalen,nu al! Happy new year,the best wishes!!!
    Super gaaf dus in Rio op het strand,leuk vr je man. Wacht met smart op alle verhalen.

Ik ben bij Maya geweest,heel gaaf ook! haha de beest uitgehangen in oostenrijk. Party,s!!! Heel gaaf ook om is mee te maken. Nog 2 dgn en donderdag de 3e ben in avonds weer in hollanda.

Meid geniet,groeten van Maya en tot horens!

Liefs x gardan (haha)

• 02 Januari 2008 - 12:14

Patty:

heeey yv!! Wat een geweldig verhaal!! En dat vuurwerk, wat moet dat mooi zijn geweest! Nog heeeel veel plezier daar! Geniet ze!
    Kus!

• 02 Januari 2008 - 18:00

Clau:

Happy Newyear!!!

Jij hebt alvast een goede start gemaakt zo te lezen! :) Heb de foto's ook even gecheckt, heel erg mooi!

Veel plezier nog!

X Clau

• 02 Januari 2008 - 20:23

Nien:

aaaah ik ben jaloers! dat moet echt zo super mooi geweest zijn :D kan haast niet anders! waarschijnlijk een stuk beter dan bob's ;). dan moet ik je nu natuurlijk ook nog even een gelukkig nieuwjaar wensen, dus bij deze! geniet er nog ff van! we spreken elkaar snel weerrr :D.

Kus Nien!

p.s. lees net dat er ook foto's zijn, dan ga ik die nog ff snel checken!! :D

• 02 Januari 2008 - 20:25

Nien:

ow ik zie helemaal geen foto's meer!
    ligt dat nou aan mij?? :P

• 03 Januari 2008 - 19:52

Ik:

Ik heb net gecheckt, maar als het goed is staan de foto´s er nog steeds op??!

X!

• 04 Januari 2008 - 14:20

Laura:

Hee lieve Yv!

Hier het beloofde berichie van die andere lange! Man, wat was het gezellie met jullie meiden in Rio, echt een top tijd gehad! Bedankt!

Jullie zijn ondertussen al weer `on da road´ naar jullie volgende avontuur! Wat is reizen toch heerlijk...

Als ik weer terug ben in de lage landen gaan we zeker even Zouken in Canti hoor!

Goed chicuita, un beso grande para ti y nos vemos por seguro en... Amsterdam!

xx Laurita!

Oh ja, hier is m´n site: www.lauwzgoeslatin.whereareyou.net

• 05 Januari 2008 - 23:49

Estrelinha:

"Ebony"!

Um bom ano novo para ti tambem!!!
    Kep mun portugees opgevijzeld maar dan in Lisboa, en m'n mooiste vuurwerk ooit gezien in Madrid (en niet eens op nieuwjaarsdag)...ook leuk!...

Ik heb nog nooit zo'n enthousiaste mail van je gelezen, ben benieuwd naar meer!

Beijinhos!

• 09 Januari 2008 - 10:19

Lenneke:

ej yv!

hoe gaat het met je?goed dat je je site weer bij houdt!ik heb een heerlijke vakantie in de sneew gehad,nu lekker bikkelen!heel veel plezier daar!geniet er maar lekker van verder!
    liefs len