Van wereldwonder naar waterval - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Van wereldwonder naar waterval - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Van wereldwonder naar waterval

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

10 Januari 2008 | Argentinië, Puerto Iguazú

Jaaaaa, daar zijn we dan, in Argentinie welteverstaan! Dus byebye samba, fio dentales (ofwel te kleine strings), caipirinha, caipivodka, caipirissima, caipisaque en caipufruta (;)) en hello tango en mate!
In Rio hebben we op 2 januari een van de 7 wereldwonderen bezocht: Christo redentor! Vanwege de vakantiedrukte stond er maarliefst 1 mannetje achter de kassa en hoefden we dus maar een uur in de rij te staan.. :S Maargoed, niet zo zeuren, want het was het zoooo waard! Eenmaal boven stonden we oog in oog met de gigantische christus en hadden we een geweldig uitzicht over de stad!
De laatste avond in Rio heb ik met Laura (Eef was ziek..) doorgebracht op een salsa/zouk feest wat echt geweldig was. Ja, deze muziekslet heeft weer een andere verslaving gevonden: zouk. Na jazzdance, hiphop, salsa en samba wordt het nu natuurlijk weer eens tijd voor iets anders. ZOUK! Ge-wel-di-ge dans. Ik ga in NL meteen lessen regelen. Ieieiehh!

Na Rio zijn Eef en ik met de bus naar Paraty gegaan, waar onze "paulista" vrienden, Tiago en Lia, ook waren dat weekend. Paraty was net wat we nodig hadden; schattige straatjes, weinig auto´s, rust.. we hebben een bootje gehuurd (en kwamen toen in een ontzettende tropische regenbui terecht..), lekker gegeten, gedanst, caipivodka´s gedronken. Kortom, superweekend gehad daar! Helaas begon de tijd te dringen en zijn we op maandag aan onze megareis naar de Argentijnse grens begonnen. Om 12.00 ´s middags vertrokken we, om 18 uur stapten we over in Sao Paulo en om 10.30 de volgende dag kwamen we aan bij de Argentijnse grens. Pff! Na de nodige formaliteiten (rijen, stempels, chagrijnige douanemensen, je kent het wel) zijn we sinds gisteren dan eindelijk in ARGENTINA!!
Heel leuk, ik kan weer Spaans praten! Vandaag zijn we naar de watervallen van Iguazu geweest, en wederom zijn er gewoon geen woorden voor om het te beschrijven. Eigenlijk zou alles als een understatement klinken. Maargoed, het was dus geweldig! Zulke watervallen heb ik nog nooit gezien, zo groot! (of,zoals de Lonely Planet het uitdrukt: think you´ve seen it all, waterfallwise? Think again!) Echt ongelofelijk. 's Middags hebben we ons in een zwemvest gehesen en zijn we met een bootje meegegaan om 'de watervallen van dichterbij te bekijken'. Dat ze dat 'dichterbij' hier zo letterlijk zouden nemen hadden we echter niet verwacht. Doodleuk vaarde het bootje recht op de waterval af en voor we het wisten zaten we in een enorme stortregen van water en konden we niks meer zien. Heerlijk verfrissend!
Foto's volgen nog!
Morgen wordt het weer tijd om verder Argentinie in te trekken, dit keer hoeven we 'maar' 5 uur in de bus. Luxe hoor! ;)
Beso!

• 10 Januari 2008 - 08:07

Wendelien:

He Yvonne,

Wat een mooie verhalen! Klinkt echt helemaal super! Haha, mooi ook van die boottocht in Iguazu. Mijn opa&oma dachten dus dat ze een 'rustig boottochtje' gingen maken en als jullie het al heftig vonden, moet dat voor hen helemaal een shock geweest zijn, haha.. mooi mooi.
    Heel veel plezier in Argentinie!
    Liefs

• 10 Januari 2008 - 09:50

Nien:

Ligt dan vast aan mijn computer(kunsten? :P) dat ik de foto's niet zie!! Ondertussen alweer een nieuw berichtje zie ik! ARGENTINAAA! Moet ik hier vast kijken of ze ergens 'zouk' lessen geven? ;) Haha echt grappig elke keer weer een nieuwe muziek/ dansverslaving!

Als antwoord nog op je krabbel: mijn o&n was erg gezellig hoor! Eerst bij iemand thuis drankspelletjes gedaan, en toen idd nog richting bob's.. was btje stomme muziek op een gegeven moment maar evengoed wel gezellig!!

Nou, ik ga maar weer es leren ;) Schiet echt niet op nee! Eigenlijk hebben we toch best wel veel geleerd die afgelopen jaren! :P Heb je blok 21 nog gehaald??? Ik had een 7!

Kuss!

• 10 Januari 2008 - 12:36

Mirjam:

Heeey Yf!

Wauw! Je maakt me jarloers :)
    Echt tof dat alles zo leuk daar is! En dat je weer aan je spaans kan werken! Hier in Nederland gaat alles goed hahaha.. sorry :)
    Lekker fris oftewel koud! En nu is het toetsweek dus de perfecte tijd om tussendoor dingen te doen die daar niets mee te maken hebben zoals jou verhalen lezen! Super leuk!

Veel plezier en groetjes aan Eef!

Dikke kus mirjam

• 10 Januari 2008 - 13:06

Marloes:

Hee Yv! Klinkt super leuk allemaal, ik geloof dat je het helemaal naar je zin hebt. Ben benieuwd naar die Zouk van je ;) Nog heel veel plezier daar, blijf vooral schrijven! xx Loes

• 14 Januari 2008 - 15:24

Tjarda:

Hola!!!

Tijd geleden,maar toch de allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar!

Jeetje wat een verhalen weer.. Het houdt niet op. Je hebt het zo te lezen erg naar je zin! Lijkt mij ook wel gaaf om er een keer heen te gaan. Dus wie weet.. haha. Enne de Zouk is zeker een leuke dans ja. Moet je wel een beetje soepeltjes voor zijn hoor,maar dat kan jij vast wel hihi. Go for it chica! Tango vindt je niet zo? Echt argentijns hoor.

Veel plezier met reizen nog Ibon!!! Dat je nog maar veel leuke dingen gaat doen. Ik lees het wel weer en ga weer aan het werk.. Bah...

Adios besos tjar