Boston en de Big Apple - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Boston en de Big Apple - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Boston en de Big Apple

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

09 Januari 2009 | Verenigde Staten, Boston

Happy new year allemaal!!

Na twee weken te hebben doorgebracht in dit continent ben ik inmiddels aardig gewend geraakt aan alle mensen en gebruiken, maar de eerste paar dagen was het alsof ik rondliep op de set van een slecht MTV-programma (denk: Roomraiders en Wanna come in? Ja, die crap kijk ik allemaal) of een Amerikaanse film. Grote huizen met veranda's, Amerikaanse vlaggen, doggy bags; alles voldeed aan mijn beeld van Amerika. Zo ook het taalgebruik. Begroeten gebeurt hier standaard met 'Hi, how're you doin'?' of 'How are you today?' en ik vraag me nog steeds af of daar uberhaupt een antwoord op wordt verwacht. Verder moeten quasi-enthousiaste uitroepen als 'that's soooo cute!', 'isn't that amaaaazing?' en 'how adorable' in dialogen met Amerikanen beslist worden gebezigd. Evenals het bekende 'It's like...' en 'you know...'. En fake of niet, iedereen is hier wel ontzettend aardig! Ik ben er trouwens ook achter waarom iedereen hier obees is: de cheesecakes, brownies, muffins en cupcakes zijn werkelijk niet te weerstaan!

Maargoed, ik heb me de afgelopen weken natuurlijk niet alleen maar bezig gehouden met research naar taalgebruik. Omdat Eveline en Julia overdag gewoon moesten werken, heb ik overdag veel wandelingen gemaakt door de stad (en door de sneeuw.. het is koud hier!!). 's Avonds hebben we samen leuke dingen gedaan: gekegeld in de Milky Way (niet te verwarren met bowlen overigens), uit ons dak gegaan op hiphop en RnB in de Gypsy Bar, uit eten geweest in de Cheesecakefactory (met 30 soorten cheesecake op de toetjeskaart..walhalla!!) en lekker gekookt. Eef en ik zijn samen nog een paar dagen naar New York geweest, wat natuurlijk de nodige Sex And The City-associaties met zich meebracht; de fontein in Central Park, de huizen met trappetjes, en zelfs een vrachtwagen met de tekst 'Napa' (voor de diehard-fans ;)) resulteerde in een Carry-quote. Verder hebben we natuurlijk alle toeristische attracties bezocht: Times Square, het Rockefeller met een geweldig uitzicht over de stad, de Brooklyn Bridge met fantastisch uitzicht over de skyline, Central Park en het vrijheidsbeeld. We hebben ons prima vermaakt dus!

Tot slot nog even dit:
- dat Chinezen echt vies zijn bleek wel toen de man voor me in het vliegtuig ongegeneerd scheten zat te laten
- Koreanen zijn lang niet zo irritant als iedereen denkt
- Guus Hiddink is in Korea nog steeds een held
- blijkbaar verbaas ik ook in Noord-Amerika de mensen met mijn lengte
- allemaal Slumdog Millionaire gaan kijken: ontzettend goede film!

Kus!!

  • 09 Januari 2009 - 17:22

    Patty:

    He Yv!
    Wat leuk allemaal!
    Ben al benieuwd naar je volgende berichtje, dat zal dan inmiddels wel vanuit Peru zijn!
    Heel veel plezier!
    xxx Pat

  • 09 Januari 2009 - 21:40

    Astrid:

    Yv!!!
    Leuk om je verhaal te lezen! Klinkt allemaal geweldig! Nu bijna opweg naar Peru, spannend!
    Hele dikke kus en voorzichtig doen he :)
    Ennuh ga je ook foto's plaatsen? Kan ik nog jaloerser worden!

  • 10 Januari 2009 - 12:50

    Irmaaaaaa:

    Ndaaaaag Yvie,

    Super leuk om te lezen! En? Je at toch wel de overheerlijke garnalen/kip knots bij Sea he??? Kapot ga je! Viel spass nog en hou ons op de hoogte! Besossss

  • 10 Januari 2009 - 20:25

    Roos:

    Whoeehahahha, ik ben er na dit verhaal definitief (en blijvend) van overtuigd dat de United States van Amerika niet aan mij besteed zijn (ik kijk nooit Roomraiders of Wanna come in? hoor). Alhoewel, aan de cheesecakes kan ik misschien wennen ;) Niet aan obees volk (54% inmiddels al!)
    Veel plezier!!!!!!

  • 10 Januari 2009 - 22:33

    Mirjam:

    Heeey meis!

    Wat super leuk wat van je te horen! Heerlijk hoe je je American story verteld :) Echt weer een heel mooi beeld! Ik hoop dat je van alles geniet en een hele fijne tijd hebt daar!

    Als je in Peru bent kom ik ff langs ok? Studieontwijkend gedrag.

    Dikke kus Mir

    PS: Met Arnold gaat het echt heel goed, tis zo gezellig :)


  • 11 Januari 2009 - 18:34

    Tjarda:

    Hey Ibon!! What's up! How you're doin? Hihi

    Jee meid wat een verhaal! Leuk Amerika! I am coming! ahahhah,lijkt me wel wat. Neem je wat lkkre muffins enzo voor me mee? Lust ik ook graag. Je schrijft erg leuk,ben benieuwd nr je volgende verhalen. Peru?

    Have fun! Enjoy!

    Liefs Tjarda (Gardan)

  • 12 Januari 2009 - 14:09

    Laurita:

    Oi Yvita!!

    Als het goed is zit je nu tussen de Peruaantjes en ben je dus weer lekker Spaans aan het ouwehoeren, gaaf he!

    The States klinken echt cool haha, heel anders als je Zuid-Amerika gewent bent natuurlijk ;-)

    Moest echt lachen toen je over de Aziaatjes schreef, herken het! Ben ooit in Australie met twee gasten uit Taiwan uit eten geweest....nou, de boeren en winden vlogen me om de oren!!

    Goed schattie, heeeeel veeeeel plezier enne, ik kijk erg uit naar de Lange Leidse ;-)!!

    Un besoto desde Holanda de tu amiguita muuuuuy alta tambien!!


  • 12 Januari 2009 - 15:04

    Guusje:

    Ha chick!!

    Klinkt alsof je aan het genieten bent!! Goede zaak!! Ben zelf weer thuis dus zal me vanaf nu aan jouw verhalen vastklampen en zo weer verdwalen in mijn eigen verhalen. Wat is het toch een fantastisch leventjes dat van een reiziger!!

    Genietse, kus Guusje

  • 12 Januari 2009 - 18:36

    Jantien:

    'You don't move to Napa, you take a Napa!'

    (Roos komt weer met die cijfers hoor :D)

  • 22 Januari 2009 - 16:31

    Neef Rober T:

    Salonavonturier! Ga jij eens heel snel door Seoul heen lopen en ervaren dat alle Koreanen ordinaire boeren zijn. Zeker als je het afzet tegen het enige walhalla: Tokyo.

    Verder ruleert Amerika inderdaad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Boston

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 30767

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: