Back in Guate! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Back in Guate! - Reisverslag uit Flores, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Back in Guate!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

09 Mei 2007 | Guatemala, Flores

Daar ben ik weer! Terug in Guate, gelukkig! Mijn rondreis begon in Rio Dulce, een vieze stinkstad waar ik dus ook maar een dagje ben gebleven. De tien uur (maar volgens het vrouwtje van het reisbureau 5 uur..) durende busreis was een hel. Files, hitte, en ik zat naast een naar natte hond en alcohol stinkende freak die me maar niet met rust liet met zijn onnozele vragen. De volgende dag verder gereisd naar een klein dorpje aan de Caribische kust van Guate, Livingston. Dit is echt een ander Guatemala! De Mayamensen hadden plaatsgemaakt voor Caribische garifunas en in plaats van reggeaton schalde er reggeamuziek door de straten. Bovendien reed iedereen er rond op superstoere fietsen. Ik vond het hier zo leuk dat ik er bijna een week ben blijven hangen. Alex, een local, heeft me in een paar dagen de mooiste plekjes laten zien en ik werd helemaal opgenomen in zijn familie. Maar helaas... heb ik maar 3 weken om rond te reizen en moest ik op een gegeven moment verder. Ik heb me een weekje in Belize vermaakt. Eerst in Placencia, waar ik 5 dagen op het mooiste strand van Belize heb gehangen. Ik werd hier zo lui dat ik elke avond vroeg naar bed ging omdat ik moe was van het niksdoen. Een dagtaak per dag was meer dan genoeg: de ene dag naar de bank, de andere dag naar de supermarkt.. wat een leven! Ik had het geluk Klay te ontmoeten, een jongen uit New York die nu sinds een half jaar in Placencia woont, in een megahuis midden op het strand. Erfstuk van zijn oom. Ik mocht van hem gratis in een van de logeerkamers slapen, prachtig! Ik werd dus op mijn verjaardag wakker, ik keek uit mijn raam, en ik zag niets dan een wit (prive!)strand met palmbomen en een uitnodigende hangmat. Mooie verjaardag gehad dus! Heel erg bedankt ook voor al jullie lieve smsjes (ze zijn aangekomen ja!), krabbels, emails.. Heeft me goed gedaan!
Daarna verder gereisd naar Caye Caulker, een eiland voor de kust van Belize waar ik volgens iedereen echt heen MOEST. Ik miste echter een strand, en bovendien werd ik helemaal gestoord van alle mannen hier! Oh mijn god, ik kon hier gewoon niet rustig over straat. Iedereen wilde weten hoe lang ik was, naast me staan, met me praten, voor me koken, mijn vriendje zijn. Het werkte enorm op mijn zenuwen. Bovendien ben ik het echt zat om elke dag weer geconfronteerd te worden met mijn lengte. Laat me met rust!
Conclusie: ik vond Belize helemaal niet zo 'unbelizable' als Steve-O de kijkers deed geloven.
Nu ben ik weer terug in Guatemala, Flores. Ik voel me hier echt veel meer thuis! Ik word met rust gelaten, ik kan weer Spaans praten, de prijzen zijn hier niet zo belachelijk hoog.. Ideaal. Morgen een bezoekje brengen aan de hotspot van Guate; de Mayaruines van Tikal. Ben benieuwd!!

  • 09 Mei 2007 - 17:52

    Nadine :

    Lieve Yv
    Hier een berichtje om te laten weten dat ik wel aan je denk!
    Heerlijk genieten doe jij goehoed! Mooie foto's btw! Nou ik hoop dat je de laatste...2wkn? net zo avontuurlijk en veilig doorkomt!

    Doe voorzichtig daar! xXx
    Liefs Nadine

  • 10 Mei 2007 - 06:12

    Anna:

    Kijk of je 's avonds in het park bij de reunies kan blijven om de zon te zien ondergaan. Dat vond ik echt het allermooiste wat ik heb meegemaakt, maar ik vond Belize ook fantastisch ;).

    Geniet er nog even van en tot snel weer!

    dikke zoen,
    Anna

  • 10 Mei 2007 - 06:43

    Anneke:

    Dag lieve Yvon,

    Zo......weer vele ervaringen en belevenissen rijker!
    Geniet nog even van al dat moois, want het is hier maar saai, vergeleken met daar!!!!
    Dus....dikke kus, tot gauw.

  • 10 Mei 2007 - 08:46

    S:

    Jaaaaaaaaaaaaa, Tikal, ben benieuwd!

    Bless it!


  • 10 Mei 2007 - 23:23

    Irmaaa:

    Yvie, je bent een mentirosa! Nu denkt IEDEREEN dat IK de tv gesloopt hebt, maar niets is minder waar. Jij vieze tv-sloper!

  • 11 Mei 2007 - 08:59

    Jantien:

    Hey Yf!
    Gaaf om over je rondreis te lezen!
    Ik heb aan je gedacht, maar was op je verjaardag in Wenen, en ik had mijn kalender niet mee! Bij deze gefeliciteerd. :)
    Ons mooie zomerweer is toch overgegaan. We zitten in de regen, heel saai dus!
    xx Jant

  • 12 Mei 2007 - 16:00

    Roos:

    Lieve Yfje!
    Wederom weer een wereldverhaal! Prachtige foto's..
    Ben blij als je weer terug bent :)
    Liefs, Roos.

  • 15 Mei 2007 - 19:44

    Gardan!:

    Hola ybon!

    Hahaa.. Wat een verhalen weer,erg leuk hoor! Mooie pictures! je hebt in ieder geval een leuke mooie verjaardag gehad,toppie meid! Geniet nog even,want de tijd vliegt!!
    Ik vlieg vandaag terug vanuit costa rica,ook erg mooi land hoor!
    Spreek je gauw.

    Liefs tjar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Flores

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 153
Totaal aantal bezoekers 30712

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: