Vakantie in El Salvador - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Vakantie in El Salvador - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Vakantie in El Salvador

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

14 April 2007 | Guatemala, Antigua

Hola!
Op vakantie tijdens mijn vakantie. Dat klinkt een beetje raar, maar zo voelde het echt :) Vorige week ben ik met een groep 4 dagen naar El Salvador gegaan. In Antigua werd in die periode Semana Santa groots gevierd met processies (religieuze optochten door de hele stad), alfombras (gekleurde tapijten van houtzaagsel, bloemen of fruit op straat) en massa's toeristen. Aangezien ik in de weken daarvoor al genoeg processies en alfombras had aanschouwd, besloot ik mee te gaan naar El Salvador. Het was super! We zaten in een hotel pal aan het strand en de tweede dag hebben we doorgebracht in het huis van een vriend van onze gids. Compleet met zwembad, uitzicht op een (bijna) privebaai, surfboards en.. surfleraren! Ik heb een poging gewaagd, maar de golven waren zo krachtig, de stroming zo sterk, de rotsen zo dichtbij en het board zo klein (een shortboard in plaats van een longboard..) dat ik het na een uurtje weer voor gezien hield. Helaas.. Bovendien was ik de helft van de tijd bezig om te checken of mijn bikini nog wel op zijn plek zat aangezien ik geen wetsuit aanhad en er allerlei surfleraren in de buurt waren :)
Verder vooral gerelaxed aan het strand, lekker gegeten, muziekjes geluisterd... en weer even een bruine kleur gekweekt aangezien het de afgelopen 2 weken in Antigua regende en bewolkt was.
Het werken in het project is nu gelukkig veel leuker. Ik werk sinds een week niet meer bij de grote meiden, maar bij de meisjes van 3 tot 10 jaar oud. Dit is hoe ik me het werk had voorgesteld! Ik kan ze helpen met hun huiswerk, speel spelletjes met ze, help ze met kook-, handwerk- en engelse lessen en ze willen constant opgetild worden, bij me op schoot zitten of gewoon even knuffelen. Het is eigenlijk jammer dat ik nog maar een weekje heb, net nu ik eindelijk een beetje een band met ze kan opbouwen. Ze zijn overigens niet alleen maar lief en schattig. Je kunt heel goed merken dat ze thuis een slechte opvoeding en weinig educatie hebben gekregen. De meesten hebben een enorme leerachterstand, sommigen stelen geld en andere zaken van personeel, slaan, vechten, spugen, schelden je uit, luisteren nooit... Het punt is dat de leraren in het project zelf ook niet de slimsten zijn en soms ook gewoon meeklieren met de kinderen. Het hele schoolsysteem hier slaat eigenlijk nergens op. Ze leren niet zelf na te denken, maar schrijven gewoon domweg dingen over en leren dingen uit hun hoofd waar ze eigenlijk niks van snappen. Er moet nog veel verbeterd worden hier.. Maar ik ben blij dat ik in ieder geval een beetje liefde kan geven en ze kan laten lachen!
Mis jullie!
Besos!

  • 14 April 2007 - 20:33

    Anneke:

    Fijn om te horen dat je bij die rot meiden vandaan bent en bij deze "lieve" kinderen nog iets kan betekenen.
    En....zo te lezen verder genieten, heerlijk voor je. Vind het leuk om je zo te volgen en steeds maar weer lees hoe je geniet!
    Ga zo door.......liefs Anneke.

  • 15 April 2007 - 21:49

    Jantien:

    He Yf :)
    Ik ben blij om te horen dat je je plekje hebt gevonden in het project. Al ambities om het Guatemaltese (zeg ik het goed?) schoolsysteem te gaan hervormen? Minister van onderwijs .. ? ;)
    xxxxx

  • 16 April 2007 - 22:32

    Nikki:

    Dag yfje!!
    Vakantie op vakantie... idd een aparte gebeurtenis;-) maar het klinkt allemaal geweldig!Gelukkig dat je nu bij die jongere kinderen zit, maar lijkt me ook jammer dat je nog maar zo kort kan blijven daar... Wat zijn ook alweer je verdere plannen?? Je blijft nog een weekje daar, en daarna ging je zelf reizen toch? Reed vanavond nog even langs je oude huisje op de spaarndammerweg(Toch?)NOu ja je weet waar ik bedoel.
    Mis jou ook!

    Geniet ervan! Hier in NL hebben we ook een zonnig weekend gehad dus ik heb weer 2 dagen strand gezien en ook al een lekker kleurtje gekweekt;-) En ik ging claudia smsen om te meeten maar die zit ook al zo ver!In vietnam:) haha
    nou yf, have fuN! wachten op je volgende berichtje:)

    Dikke kus en een knuffel,
    Nikki

  • 17 April 2007 - 09:57

    Astrid:

    Wat super dat je 4 dagen even een luxe vakantietje heb gehad!!! Aan de foto's te zien heb je idd alweer een flinke kleur!!!! Lekker hoor!
    Ook fijn dat je van die ouderen meiden verlost bent, en nu de wat schattigere kindjes hebt! Wat een leuke leeftijd he 3 tot 10 jaar!!!
    Nou geef ze nog maar een week heel veel liefde, en daarna lekker het avontuur in!!!!!

    Heel veel liefs Astrid

  • 19 April 2007 - 22:19

    Irmaaaaa:

    Vanavond la sala voor de laatste keer!!!! Boehoe... Ik ga je missen hoor. Snik. Ik ben nog altijd van mening dat je een weekje langer in Antigua moet blijven! Tot vanaaf. XXX

  • 20 April 2007 - 13:23

    Nien:

    jeetje yv.. wat gaat de tijd snel zeg! heb ook echt niet het idee dat je al zo lang weg bent! maar wel fijn dat je nu toch het idee hebt dat je wat hebt kunnen bijdragen daar :) en dan lekker rondtrekken! dat is natuurlijk ook niet slecht.... :D

  • 23 April 2007 - 02:51

    Gardan:

    Heeyyy Ivon!!

    Alles goed? Ik lees dat je gaat reizen naar Belize. Dus good bye Antigua! Tja zo gaat dat. Het komt een keer ja. Je hebt het in ieder geval goed naar je zin gehad daar! Toch? Ik vond het leuk je ontmoet te hebben! We hebben vaak gelachu. Ik kom gauw een x langs in A´dam. Effe bijbeppen.
    Onzettend veel reisplezier. Take care!

    Liefs tjar

    Ps leuke foto´s joh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 30676

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: