Gringo galore in Costa Rica - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Gringo galore in Costa Rica - Reisverslag uit Manuel Antonio, Costa Rica van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Gringo galore in Costa Rica

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

02 Januari 2015 | Costa Rica, Manuel Antonio

Ik weet het, dit reisdagboek is zooo 2011, maar ik kon het niet laten om een stukje te schrijven. Ik heb als solo reizigster namelijk tijd genoeg.
Toen ik afgelopen zondagnacht aankwam in San Jose was ik even in de war. Was dit wel Costa Rica? Ik hoor immers alleen maar Engels om me heen..? Al snel kwam ik erachter dat ik mijn reis heb gepland in de populaire Amerikaanse kerstvakantie, met als gevolg dat werkelijk heel Amerika zich nu in Costa Rica bevindt. Nu zijn Amerikanen over het algemeen heus heel sociaal en lief, maar ik kwam hier eigenlijk om Spaans te leren, geen Engels. De 'awesomes' en 'amazings' vliegen me om de oren, en stiekem maken ze me wel een beetje aan het lachen met hun dappere pogingen om Spaans te praten. Zo is San Jose 'Sen Hoseeeyyy' en Juan 'One'. Enzovoort. Eerlijk gezegd heb ik zelf geen enkel recht van spreken, want ik ben ontzettend aan het stuntelen. Ja, mensen lachen me zelfs uit, vrij pijnlijk. Plan is dus om mijn Spaans een beetje bij te spijkeren in Nicaragua volgende week, want: goedkoper en minder Amerikanen.
Twee dagen geleden ben ik van San Jose naar Manuel Antonio gereisd, waar ik elke dag word getrakteerd op een waanzinnige zonsondergang vanuit mijn hangmat. Op oudejaarsdag heb ik een tour gedaan door een national park, waar ik ein-de-lijk oog in oog stond met mijn favoriete dier: de luiaard! Ongelooflijk hoe die beesten 20 uur per dag slapen, en vervolgens nog te lui zijn om hun baby te redden als die van hun buik af op de grond dondert. Verder waren er vooral heel veel spinnen en vogels, waar met name onze gids razend enthousiast van werd. Die stond herhaaldelijk jubelend naast zijn telescoop als hij weer een 'lachende havik' of 'kortstaart arend' had gespot. Na drie dagen in dit land kan ik mijn wildlife checklist verder uitbreiden met: een dode kakkerlak, een gele vlinder (niet nader gedefinieerd), talloze blauwe morpho vlinders (waar ik op mijn beurt, tegen al mijn verwachtingen in, ontzettend enthousiast van werd) en kaaimannen (vanuit busraam). Volgende doel: de roodoogmakikikker en de pijlstaartkikker.
Oud en nieuw was fantastisch. De avond begon met een mega bbq in het hostel, en eindigde met vuurwerk op het strand en een duik in de Pacific Ocean. De nieuwjaarsduik heb ik vandaag nog even overgedaan op hetzelfde strand, wat bij daglicht een homo-strand bleek te zijn. Ik vond het Speedo-gehalte al verdacht hoog. Een man kwam me nieuw jaar wensen en gaf me daarbij een zelfgevouwen origami-krekel van palmboombladeren (??). Ik had me geen beter begin van het nieuwe jaar kunnen wensen.

Gelukkig nieuwjaar allemaal!

  • 02 Januari 2015 - 10:48

    Jantien:

    Hey Yv! Ik ben blij dat je dit gebruik uit 2011 weer hebt afgestoft. Superleuk om te lezen waar je bent en wat je doet! Ik vind het nou echt iets voor jou om op nieuwjaarsdag op het strand een origami krekel van palmblad overhandigd te krijgen.

  • 02 Januari 2015 - 10:49

    Jantien:

    Veel plezier straks in Nicaragua! Liefs hug ☀️

  • 02 Januari 2015 - 11:30

    Julia:

    Ja Yv, heel goed dat je dit weer gebruikt! We willen toch weten hoe je het hebt!!
    Klinkt nu in ieder geval al goed, veel plezier, liefs

  • 03 Januari 2015 - 11:08

    Roos:

    Lieve Yv, wat een awesome begin van het nieuwe jaar, echt amazing! Krekels zijn natuurlijk je lievelingsdieren, dus ik snap de poging van de beste Speedo-man wel :)

  • 04 Januari 2015 - 09:18

    Astrid :

    Heee!!! 2011 schijnt weer helemaal hot te zijn ;) Genieten dat je het nieuwe jaar zo heerlijk bent begonnen en super dat je de dode kakkerlak van je lijstje kan halen!
    Hopelijk kan je snel je Spaans weer wat opspijkeren! Krijgen we ook nog een fotootje te zien? Xxx


  • 04 Januari 2015 - 22:14

    Eduardo:

    Hey! Wat een mooie verhaal zo te zien ben jij heel aan het genieten van het natuur vlinders, luiaard, zonsondergang vanuit een hangmat(priceless=geweldig) en het strand!! Wat een goed begint van de jaar voor jij met een warme nieuwjaarsduik.
    Que disfrutes mucho el resto de tus vacaciones :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Costa Rica, Manuel Antonio

Costa Rica/Nicaragua

=

Recente Reisverslagen:

13 Januari 2015

Pura vida!

02 Januari 2015

Gringo galore in Costa Rica
:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 30657

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: