Van hoogste meer naar hoogste ´hoofdstad´ - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Van hoogste meer naar hoogste ´hoofdstad´ - Reisverslag uit La Paz, Bolivia van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Van hoogste meer naar hoogste ´hoofdstad´

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

31 Januari 2009 | Bolivia, La Paz

Okey, terug naar waar we gebleven waren. Mijn laatste dagen in Cuzco waren echt geweldig.Ik heb mooie ruines bezocht, veel te veel inkopen gedaan op leuke marktjes, nog meer gesalsaad en gereggaetond, Pisco sours gedronken, en de Spaanse lessen in stijl afgesloten in een localkroegje met Cuzcobier en een afterparty in de disco ;)
Afgelopen maandag heb ik met Tamara, een NL meisje van de talenschool, de bus gepakt naar Puno, een plaatsje aan het Titicacameer(het hoogst bevaarbare meer ter wereld!). Het is echt zo mooi daar! We hebben een bezoekje gebracht aan de Islas flotantes, oftewel eilanden drijvend op enorme wortels van riet. Heel bijzonder. Daarna hebben we een oversteek gemaakt naar de Boliviaanse kant van het meer, waar we op een superklein eilandje overnachtten. Ons hostel lag praktisch op het strand, wat standaard vol zat met vrolijke gitaarspelende mate-drinkende Argentijnen, supergezellig dus! Ik neem zelfs het Argentijnse accent en slang over, hihi! Bovendien heb ik op dat eiland echt de mooiste sterrenhemel die er bestaat gezien..zoveel sterren! Vanaf daar zijn we teruggegaan naar Copacabana en hebben we de bus gepakt naar La Paz, volgens onze reisgids de hoogste hoofdstad van de wereld (maar volgens mij is stiekem Sucre de officiele hoofdstad van Bolivia). De busreis was echt ongelooflijk mooi. Ik raak maar niet uitgekeken op de besneeuwde bergtoppen met blauwe lucht erachter, die zelfs vanuit La Paz te zien zijn. La Paz zelf is echt een chaotische drukke stad, maar het nachtleven is er geweldig.. Ben blij dat ik onverwacht toch nog in Bolivia beland ben!

  • 31 Januari 2009 - 20:07

    Guusje:

    Aha ben ik gewoon de eerste die op je bericht gaat reageren, wat een genot om je verhalen te lezen..en jaja wederom grappig dat het nu mijn buurt is om te zeggen...hey daar was ik ook... Genietse, liefs Guusje

  • 01 Februari 2009 - 15:03

    Neef Robert:

    Juist... Terzake: geneukt?

  • 02 Februari 2009 - 04:27

    Paul:

    Hm, mate drinkende argentijnen...jij gaf ze de kans niet om meer te drinken? huh huh huh...

  • 02 Februari 2009 - 14:43

    Marike:

    vergeet je de oxygenbar niet! Daar hebben guus en ik echt waanzinnige herinneringen aan over gehouden!

  • 03 Februari 2009 - 20:46

    Gardan:

    Ibon!

    Amazing!! Como estas? Super gaaf meid dat je dit allemaal meemaakt!
    Ga zo door,ik lees met veel plezier je verhalen.

    Beso

  • 08 Februari 2009 - 19:56

    Tamara Van Der Sar:

    cheche boludadaa! hoe is de reggeaton in Arequipa? ik ben gister laat in Cochambamba aangekomen en aangezien hier echt relatief suuperweinig toeristen zijn mis ik jou ook wel hur! verder best wel een oke stadje als je de buitenwijken achterwege laat. Verdere plannen heb ik trouwens nog steeds niet. La Paz bij nacht was vrijdag trouwens weer erg gezellig! Beter ga je mn emailadres trouwens vinden want ik heb die van jou zowiezo niet! :p baksteen, het was weer fijn: we gaan geschiedenis schrijven!
    x

  • 09 Februari 2009 - 21:03

    Clau:

    Leuk verhaal Yf! Bolivia klinkt heel gezellig.... ;-) weer een land om aan je lijstje toe te voegen.
    Jammer dat we de bijbehorende foto's niet kunnen zien, maar dat komt wel als je weer in NL bent! Veel plezier

    Kus Clau

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Bolivia, La Paz

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 144
Totaal aantal bezoekers 30657

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: