Oma Schuller in de Andes - Reisverslag uit Cuzco, Peru van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Oma Schuller in de Andes - Reisverslag uit Cuzco, Peru van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Oma Schuller in de Andes

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

22 Januari 2009 | Peru, Cuzco

Oooohh ik ben nog maar een weekje in Cuzco en ik heb alweer zoveel meegemaakt! Afgelopen weekend heb ik, zoals ik al zei in mijn vorige bericht, de alternatieve Incatrail ´gelopen´. Dat ´lopen´ bleek dus neer te komen op 7 uur lang in een busje zitten op weg naar Aguas Calientes, het plaatsje waarvandaan Machu Picchu meestal wordt bezocht. De buschauffeur had zo´n haast dat ie niet eens wilde stoppen toen de helft van de bus aan het kotsen was door alle bochten en hobbels. Het was me dus weer een dolle rit. De uitzichten daarentegen waren super! In A.C. hebben we de nacht doorgebracht, en de dag erna ben ik met 2 Engelsen, een Ier en een Canadees naar Machu Picchu gaan lopen. Ik ging echt kapot! De ´shortcut´ van de Canadees bleek neer te komen op een uur lang trappen lopen.. heel confronterend! (na 5 minuten was ik al buiten adem, maar gelukkig had de Ier een inhaler mee :) ) Eenmaal boven verwachtten we een schitterend uitzicht, maar het enige wat we zagen waren wolken en mist. Gelukkig klaarde het na 2 uur een beetje op en maakte de mist plaats voor, jawel, regen! Ook niet ideaal dus, maar nu konden we tenmninste wel het fameuze uitzicht zien, wat ook inderdaad schitterend was!! Ooit ga ik een keer terug naar Peru, in het droge seizoen ;) Eigenlijk zouden we dezelfde weg weer terug moeten met de bus, dit keer over gladde weggetjes door alle regen, maar we besloten onszelf te trakteren op een beetje luxe (en veiligheid!) en hebben een treinticket terug gekocht. Dat bleek ontzettend de moeite waard te zijn toen de mensen die ons eerst lunch serveerden later multi-inzetbaar bleken te zijn toen ze een heuse modeshow gingen geven in de coupe! En het werd nog doller: een of andere maniac met een bivakmuts en een grote witte alpaca-knuffel (??!) begon daarna als een bezetene door de coupe te dansen, bij wijze van vermaak. Rare jongens, die Peruanen.

Vanaf zondag slaap ik nu in een kamer op mijn talenschool, wat echt heel gezellig is met alle andere studenten! Ik heb natuurlijk ook weer salsalessen genomen, en elke avond oefen ik hier mijn salsaskills met de leraren in een barretje (de Mythology, heel Peruaans allemaal ;)). Ik wil hier echt niet meer weg!! Waar anders kan ik elke dag van de week salsaen??
Verder zijn mijn Spaanse lessen echt hilarisch: ik zit in een groep met 2 Braziliaanse meiden die echt gestoord zijn en vaak gewoon de helft in het Portugees zeggen. En dat het Spaans in Spanje echt anders is dan het Spaans hier werd me op een wel heel genante manier duidelijk toen mijn leraar me vroeg: Como estas? En ik antwoordde: Voy tirando (wat in het Spaans zoveel betekent als ´zn gangetje´) Aan zijn verbaasde blik merkte ik dat dit blijkbaar niet zo´n normale uitdrukking is in Peru. Sterker nog, hier betekent ´tirando´ zoiets als ´met iedereen het bed delen´... Even verbaasd werd ik aangekeken toen ik tegen iemand wilde zeggen dat ik een afspraak (cita) had, maar per ongeluk zei dat ik AIDS (sida) had ;) En tot slot stond een van de Braziliaanse meiden bijna gillend op haar stoel toen mijn leraar het had over ´un rato´ (een momentje), wat ze verwarde met een ´raton´, oftewel een rat. Jullie merken al, het gaat supergoed met mijn Spaans :D

Ohja, er staan trouwens een paar foto's op http://www.flickr.com/photos/yvonneschuller/

  • 22 Januari 2009 - 16:23

    Neef Robert:

    'Slapen' op talenschooltjes, dansen met enge mannetjes. Ik hoor het al. Je bent gewoon in de Australische hostels van Zuid Amerika aangekomen.

    Doe je het wel allemaal veilig lieverd?

  • 23 Januari 2009 - 09:23

    Roos:

    (Vrij vertaald)
    "Hoe gaat het?"
    'Ach, van het ene bed naar het andere, je kent het wel'

    Goed verhaal Yves (lekker kort ook)!

    KUS!

  • 24 Januari 2009 - 18:11

    Alba:

    Hola Yvonne!
    Aún no te perdono que no hayas venido a México :P Pero me da gusto que estés pasándola bien en Perú :D y que el español vaya tirando jiji.
    Bisous

  • 26 Januari 2009 - 07:02

    Marike:

    Wat een hilarische taferelen allemaal! Ik zie het helemaal voor me! Ik hoop dat je al salsa dansend je conditie een beetje kan bijwerken...
    kus

  • 26 Januari 2009 - 19:56

    Tjarda:

    Jee Ibon!

    Wat een boeiende belevenissen weer zeg! Zo te lezen gt t goed met je! Super joh! Lkr met de heupjes swingen en spaans babbelen. hihi..

    Besos y abrazos

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Cuzco

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 30669

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: