Mi ultimo dia! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Mi ultimo dia! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Mi ultimo dia!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

19 Mei 2007 | Guatemala, Antigua

Zo. Mijn laatste dagje in Guatemala. Zondag zit ik weer in het regenachtige NL, kan nog niet echt aan het idee wennen.. Mijn laatste weekje Guate was geweldig! Ik heb Tikal bezocht, om 5 uur `s ochtends! We wilden de zonsopgang zien, dus wij om 5 uur, nog half slapend, honderdduizend treden beklommen om op het hoogste punt van de hoogste Mayatempel te gaan zitten en de zonsopgang te bewonderen..was het bewolkt :) Maar het was alsnog de moeite waard, we keken uit over de jungle, waar in de verte de toppen van andere Mayatempels boven de bomen uitstaken, brulapen waren zich aan het uitleven en, heel belangrijk, we waren de hitte voor. Het was daar zo ontzettend heet! Daarna heb ik met een Nederlandse man en 2 Deense meisjes nog een dagje in Flores gehangen en daarna zijn we doorgereisd naar Coban, wat een heuse klimaatshock was. Regen en kou, ik moest zelfs onder een deken gaan slapen! We hebben de volgende dag de bus gepakt naar Semuc Champey, een supermooi natuurgebied met watervallen, waterpoeltjes, grotten.. we hebben een onmogelijke tocht naar een 'mirador' (uitzichtpunt) gedaan, ik ging echt kapot! Maar ook dit keer was alle moeite niet voor niks.. zie de foto!
Vervolgens afgekoeld in de waterpoelen en het avontuur opgezocht in een grot. Uitgerust in bikini en lompe schoenen, met enkel een nogal gammel kaarsje, volgden we onze gids de donkere grot in. Nee hoor, geen mooie uitgehakte looppaadjes en veilige trappetjes, niets van dat al! We dienden zelf onze weg te vinden door het donker. Klimmen met 1 hand gaat best moeilijk.. en zwemmen met zware schoenen, wanhopig proberend je kaarsje droog te houden is ook een uitdaging. Vooral als je onderweg de rotsen onder water niet ziet en menigmaal je ledematen openhaalt.
Na Semuc heb ik besloten terug te gaan naar Livingston om daar weer wat vrienden op te zoeken en Irma te ontmoeten! Het was zo grappig om weer terug te zijn, het halve dorp herkende me nog. En ik wist weer precies waarom ik Livingston zo leuk vond: om 6 uur 's ochtends word je door keiharde reggeamuziek je bed uit gedreund en verrast door een feestelijke optocht door de straten. Drums, dans, bier.. geweldig! Verder heb ik me vooral vermaakt in hangmatten en bootjes, tochten makend langs mooie stranden en rivieren. En Irma dus weer gezien na 3 weken, gezellig!! En nu... terug in Antigua. Gisteravond was dan echt mijn laatste ladiesnight in La Sala, en heb me met Klausie de hele avond op de dansvloer vermaakt.. en aan de bar natuurlijk :) Nog een laatste 'cucaracha' gedronken voordat ik terugvlieg naar NL, en afscheid genomen, bah!!
Tot snel allemaal! En heel erg bedankt voor al jullie lieve berichtjes en emails!

  • 18 Mei 2007 - 22:11

    Ik:

    Oh, shit, fototoestel vergeten dus de foto van het mooie uitzicht houden jullie nog tegoed..

  • 20 Mei 2007 - 11:27

    Nien:

    Jeetje Yv, vandaag kom je dus gewoon alweer terug!! Wat is de tijd snel gegaan zeg... Hoop dat je een beetje een goeie terugreis hebt.. en tot snel dan uiteraard :D (alhoewel ik woensdag zelf weer een weekje weg ga natuurlijk :P) Maar ben benieuwd naar de rest van je verhalen en alle foto's natuurlijk!!! Klinkt echt super wat je allemaal hebt meegemaakt :)

  • 21 Mei 2007 - 15:26

    Mirjam:

    Yvonne!!! Welkom terug in ons prachtig koude nederland (iedereen zal wel zeggen hoe mooi weer het nu hier is) Nou daar denken wij anders over he :) Yvon, lijkt me super leuk om je weer te zien, al je geweldige verhalen te horen en natuurlijk je foto's te zien!! Laat maar eventjes weten wanneer je tijd hebt maar kom vooral eerst helemaal tot rust en wen weer aan Nederland en de bewoners ervan. En eehm... eetsmakkelijk (beetje jammer he hier)

    heel veel liefs mirjam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 30663

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: