Afscheid... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Afscheid... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Afscheid...

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

23 April 2007 | Guatemala, Antigua

Mijn laatste berichtje vanuit Antigua, boehoehoeeee!! Mijn laatste dag in het project was heel speciaal; we hebben taart gegeten, chocobananos en pizza gemaakt, heeeeerlijk! Ik moest moeite doen bij het afscheid van de meisjes niet in huilen uit te barsten. Ze gingen me allemaal heel uitgebreid knuffelen en omhelzen en duizend kusjes geven en ze bleven maar zeggen dat ik niet weg mocht gaan. Sommigen stonden een beetje beteuterd aan de kant met tranen in hun ogen.. Het viel me toch zwaarder dan ik had verwacht om afscheid te nemen van ze. Ik ben zo benieuwd hoe het met ze afloopt, hoe het over 10 jaar met ze zal gaan, zonder de hulp van Camino Seguro... Er valt zoveel te vertellen over de kinderen, over het project, maar de details zal ik bewaren tot ik thuisben. 's Avonds hebben we met alle vrijwilligers een feestje gebouwd op het enorme dakterras van Ann en Gary, de 2 leiders van het project. Een mooi afscheid dus.
Het is zo raar om afscheid te nemen van alles en iedereen hier! Veel mensen waar ik 2 maanden lang heel intensief mee ben omgegaan zie ik na morgen waarschijnlijk nooit meer. En ben nu alles voor de laatste keer aan het doen; voor de laatste keer de lekkerste nachos van Antigua eten, de laatste keer salsadansen op donderdagavond, de laatste keer ladiesnight op dinsdag..
Ik ben afgelopen weekend trouwens met Irma en Klaus naar de hoofdstad gegaan. Weer een mooie ervaring in de chickenbus rijker :) De stad is echt lelijk, overal verpauperde huizen en straten. Niks schattige straatjes, mooie pleinen of imposante bouwwerken. Maar het was evengoed geweldig. We hadden een enorme hotelkamer in de veiligste zone van de stad (met alle bars, winkels en discotheken op 100 m. van ons hotel). We hebben gewinkeld, en 's middags heeft Klaus ons meegenomen naar een zwembad, waar toen we daar aankwamen een Sommerfest aan de gang bleek te zijn voor de Duitse club van Guatemala. Dus hebben we de middag doorgebracht tussen bierdrinkende Duitsers, aan het zwembad weliswaar! Er waren nog net geen bratwursten en lederhosen aanwezig.. Later heeft Klaus ons met de auto een toer door de stad gegeven. We zijn maar een keer uitgestapt omdat het in veel zones te onveilig is om over straat te lopen, vooral voor toeristen. 's Avonds hebben we kennisgemaakt met de echte Guatemalteekse uitgaansscene. We belandden in een hippe disco, waar alle meiden echter zo arrogant naar ons keken en alle jongens zichzelf zo serieus namen dat we na een half uur weg zijn gegaan. De tent waar we daarna terechtkwamen had meer weg van een schuur dan van een discotheek, maar de sfeer was geweldig. Hier kwam blijkbaar het meer boerse publiek van Guatemala. Naast de dj (die de standaard reggeatonliedjes draaide) was er een jongen die het publiek in de feeststemming probeerde te brengen door elke minuut door de microfoon te schreeuwen dat je je armen in de lucht moest gooien: 'Arriva los manos, arriva arriva arriva Guatemala arrrrivaaaaa!!!' Of ter afwisseling: 'Celulares celulares!!' waarop de hele zaal enthousiast met mobiele telefoons in de lucht begon te zwaaien. Ontzettend gelachen :)
Tot gauw!!

  • 01 Mei 2007 - 21:13

    Willemien:

    hola yvonne!
    ik ben benieuwd hoe je het hebt in Livingston en misschien al in Belize??? Zelf ben ik naar Semuc geweest dit weekend: supertof!! Ik ben nog steeds maar alleen in huis... maar volgende week komen er twee mannen als ik goed in Amparo's boek gespiekt heb!
    Kus!

  • 03 Mei 2007 - 09:17

    Anneke:

    Dag lieve Yvonne,

    Hoop dat het allemaal goed met je gaat en dat je ook ontzettend geniet van je reis!
    Wil je alvast feliciteren met je verjaardag, maak er een leuke dag van met de mensen daar, die je eventueel hebt ontmoet.
    Ben benieuwd naar je verhalen, nog even geduld.......tot heel gauw, nog een paar mooie weken/dagen gewenst, liefs tante Anneke.

  • 03 Mei 2007 - 18:31

    Willemien:

    Hiep Hiep Hoera!!! (alvast!!) Gefeliciteerd!!! Maak er een toffe dag van, waar je ook bent!
    Kus!

  • 04 Mei 2007 - 14:59

    Patty:

    Happy birthday to you!!! Gefeliciteerd meid! xxx
    ps stom dat ik laatst dacht dat je alweer bijna naar huis ging hihi foutje!

  • 04 Mei 2007 - 19:31

    Tjarda:

    He lieve yvon!

    Alles goed met je? Wat een belevenissen weer he! Erg top van je dat je zo lang gewerkt hebt met de kinderen! Jij bent daar echt geschikt voor. Lief afscheid. En je hebt je nog effe uitgeleefd de laatste avond zeker he! haha groot gelijk. Ik mis het allemaal wel hoor,jou,familie,de stad. Tsja we hadden een leuke tijd. Maar.. Je woont niet weg weg,we gaan de schade in halen! Ik wens je veel reisplezier in Guate en in belize. Cuidado. Ga lekker genieten. Ik zit nu in costa rica. Nog 11 dgn en dan moet ik terug naar Holland. Boehoe.. Genietse en....

    VAN HARTE GEFELI MET JE VERJAARDAG!!!!!!!!

    Maak er een top dag van meis!!

    Abrasos y besos tjar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 173
Totaal aantal bezoekers 30671

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: