Uno dos tres, cinco seis y siete... Otra vez! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu Uno dos tres, cinco seis y siete... Otra vez! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van :Yvonne Schuller - WaarBenJij.nu

Uno dos tres, cinco seis y siete... Otra vez!

Door: Yvonne

Blijf op de hoogte en volg :Yvonne

12 Maart 2007 | Guatemala, Antigua

Salsaen op gele tigers, haha! Ik heb nu 2 privelessen gehad en ben echt verslaafd, het is zo leuk! De sukkels hebben me alleen de kleinste leraar gegeven :D Kan hier ongeveer elke avond wel mijn salsakunsten oefenen in een of ander barretje als ik wil, en elke woensdag treedt hier de zanger van Buena Vista Social Club op!
Vorige week heb ik met Irma en wat anderen de vulkaan Pacaya beklommen. Na 5 minuten liep ik al hijgend met een knalrood hoofd te zwoegen, en de tocht omhoog zou 1,5 uur duren, fijn.. Gelukkig werd het later wat minder zwaar en kwam na een uur de zwarte vulkaan met lavastromen in zicht, zo mooi! Het laatste stuk moesten we over vulkanisch gesteente klimmen en op sommige plaatsen was het zo heet dat je rook onder je voeten vandaan zag komen. Het voelde alsof je constant te dicht bij een kampvuur stond. Maar het wordt nog leuker: de stenen waren zo heet dat van sommige mensen de schoenzolen begonnen te smelten (gelukkig niet die van mij, ik was nog nooit zo blij met mijn lompe Palladiums!) en... Irma en ik hebben marshmellows geroosterd! Heerlijk!
Verder gaat het Spaans nog steeds goed! Ik ga volgende week pas in het project beginnen, wilde eerst wat beter Spaans leren. Hoop dat die kids een beetje naar me luisteren :S
Verder ben ik afgelopen weekend met Irma en haar huisgenootjes naar Monterrico gegaan. Veel gerelaxed in hangmatten, omdat het er eigenlijk te heet was om iets anders te doen :) De stroming was daar zo strek en de golven zo hoog dat het echt onverantwoord was om verder dan je knieen de zee in te gaan.. Een eigenwijze Francaise dacht daar blijkbaar anders over, en die is dus bijna verdronken. Er moesten 2 lifeguards aan te pas komen om haar te redden. Stomme Fransen!
De volgende dag (na 3 uurtjes slaap omdat er een idioot voor onze deur in een hangmat lag te snurken, gaaaap) om 5 uur opgestaan om naar ´wildlife´ te kijken in de mangroves. Maar het enige wildlife dat we zagen waren 2 pelikanen en wat vissen, beetje jammer! Gelukkig waren de mangroven zelf wel indrukwekkend.
Ohja, ik ben trouwens nog niet helemaal van mijn Nederlandse gewoontes af: ik liep hier laatst over straat en er kwam een Guatemalteek naast me lopen om ´een praatje te maken´ (later werd ie me iets te opdringerig en heb ik hem afgeschud). Echter, na 5 minuten vroeg hij hijgend en zwetend of ik niet alsjeblieft wat langzamer kon lopen, haha! Tja, slenteren is nog steeds heel moeilijk voor me!
Besos!

  • 13 Maart 2007 - 07:46

    Nikki:

    hahaah yf je moet echt een column gaaqn schrijven ofzo!Geweldig die verhaaltje kan het me echt inbeelden.Wat vet die vulkaan lijkt me die 1,5 uur durende trip echt de moeite waard!Hoop ook dat die kinderen naar je luisteren:Pje ben er al zo dol op haha. jammer dat je niet kon zwemmen daar!stomme fransen:P haha. NOu volgende keer niet te hard lopen en ik lees je weer!
    knuffel!!

  • 13 Maart 2007 - 08:10

    S:

    Mooie danseres! Fijn alles te lezen! Je klinkt zo blijiijij!!

    xx

  • 13 Maart 2007 - 14:48

    Len:

    toemaartoemaar!!!klinkt weer superstoer yvon,volgens mij zie je zoveel mooie dingen dat je niet eens de tijd hebt het tot je door te laten dringen!vet dat elke week zanger van buena vista social club komt man!ik begin een beetje bang te worden dat ik je salsa capaciteiten niet bij kan houden.....enne,niet zo zueren ovet de Fransen he;)liefs len

  • 13 Maart 2007 - 16:52

    Marjolijn:

    Hey Yv!
    Wat cool allemaal! Echt leuk om je berichten te lezen!
    Ik krijg echt zin om zelf ook ver weg te gaan voor stage volgend jaar!!:)
    Veel plezier met je salsalessen (hihi met de allerkleinste leraar:P)!
    Kus

  • 13 Maart 2007 - 22:03

    Joep Sins:

    Hey Yvon!
    Wat onwijs gaaf hey! Leuk om je stukjes even te lezen! Mis je het AMC al ;)... Wel vreemd om zo ineens aan de andere kant van de wereld te zitten.
    Qué tengas mucha suerte!
    Hasta luego!
    X Jp

  • 15 Maart 2007 - 08:56

    Aafke:

    Heeey yv,

    klinkt weer helemaal super yv!!! Volgens mij heb je het helemaal prima naar je zin!!! Ben wel een beetje jaloers hor!! Maar ach.... blok 16 is ook leuk!hahaha

    heeeeeeel veeeel plezier nog!!!

    kusssssss

  • 16 Maart 2007 - 15:17

    Roos:

    Geweldig Yves! En mooi dat je ook aan de andere kant van de wereld zou hard kan lopen (Palladium rules) ;) Hoop overigens niet dat aan de andere kant van de wereld vogels ook steeds op jou mikken wanneer ze hun behoefte doen :D
    Take care!
    Liefs, Roos.

  • 16 Maart 2007 - 15:18

    Roos:

    Geweldig Yves! En mooi dat je ook aan de andere kant van de wereld zou hard kan lopen (Palladium rules) ;) Hoop overigens niet dat aan de andere kant van de wereld vogels ook steeds op jou mikken wanneer ze hun behoefte doen :D
    Take care!
    Liefs, Roos.

  • 19 Maart 2007 - 09:32

    Clau :

    Hey Yf!

    Klinkt super daar! We zijn natuurlijk wel een beetje jaloers met z'n allen hier in NL, waar het vandaag zowaar heeft gesneeuwd haha! Als je terug bent moet je ons natuurlijk wel de laatste salsa moves leren ;)

    Veel plezier nog!

    Liefs Clau

  • 19 Maart 2007 - 20:13

    Astrid:

    Wat maak je leuke en spannende dingen mee Yv! Dat harde lopen van je herken ik helemaal hahaha!
    Ik ben net terug van wintersport en heb het overleefd hoor! Super mooi weer gehad en niks gebroken met het boarden! :D

    Liefs Astrid

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

:Yvonne

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 30666

Voorgaande reizen:

28 December 2014 - 28 Januari 2015

Costa Rica/Nicaragua

27 Juni 2011 - 20 Oktober 2011

Malawi

12 Juni 2009 - 28 Juli 2009

Indonesie

27 December 2008 - 02 Maart 2009

Boston, NYC, Peru, Bolivia, Ecuador

27 December 2007 - 14 Februari 2008

Argentinie, Brazilie, Uruguay

27 Februari 2007 - 15 Mei 2007

Guatemala, Belize, El Salvador

Landen bezocht: